Hoe bouw ik een sterk merk op in de foodbranche?
Het is een feit dat mensen altijd moeten eten. Wel is het belangrijk dat mensen het ook lusten en jou kunnen herkennen tussen al die aanbieders. Door een sterk merk op te bouwen in de foodbranche word je sneller herkend. Wij geven je een aantal tips voor een goede food contentstrategie!
Wees uniek
Foodcontent bestaat er in allerlei soorten en maten. Je kunt recepten schrijven, food video’s maken of zorgen voor overheerlijke foto’s van prachtige gerechten. Het is daarin wel belangrijk dat je anders bent dan de rest. Zorg daarom voor een team van ervaren foodprofessionals die precies weten wat ze doen. Door content goed in te zetten op het juiste moment zorg je voor sterke foodcontent. Daarnaast blijf je dan ook nog eens in de gedachte van jouw doelgroep. Zodra zij jou dan zien liggen in de schappen van de supermarkt of in een speciaalzaak, dan zijn ze ook sneller geneigd om jouw product aan te schaffen.
Bouw een klantenbestand op
Probeer jouw doelgroep te helpen om nieuwe recepten te maken. Veel mensen weten niet wat er allemaal mogelijk is met jouw product. Sterker nog: de meeste mensen weten het niet eens met iets simpels als een tomaat. Door goede recepten te creëren kun je zorgen voor een sterke en duurzame relatie met jouw doelgroep.
Maak foodvideo’s
Food video’s kunnen al snel een bepaald gevoel opwekken bij jouw doelgroep. Dit betekent dus ook dat je jouw doelgroep kunt inspireren om prachtige gerechten te maken aan de hand van jouw video. Dit is niet alleen handig voor foodfabrikanten, maar ook horecazaken die dicht zijn in verband met corona. Door creatief te blijven en goede foodcontent te creëren zorg je al snel voor een sterk klantenbestand en onderscheidend karakter.